Școala Gimnazială Sfântul Nicolae Târgu-Jiu

Go to content

Main menu

Udrescu Hermina

Paginile profesorilor

profesor de limba engleza, Școala Gimnaziala ”Sf. Nicolae” Tg.-Jiu


CURSURILE COMENIUS- O SANSA PENTRU FIECARE


In perioada 08-19.07.2013  am participat la cursul “Methodology Revisited, Revitalised, Re-energised for Primary level”(“Metodica-revizitata, revitalizata, re-energizata pentru nivel primar”), organizat in Malta, ca beneficiar al unui grant obtinut prin Programul Sectorial Comenius-Mobilitati individuale de formare continua pentru cadrele didactice. Cursul a fost organizat de o scoala daneza,  Syddansk Erhvervsskole (Odense Tekniske Skole) si gazduit de Executive Training Institute(ETI), parte a European School of English (ESE), din
St.Julian’s, Malta                             
Grupul tinta pentru care a fost organizat acest curs au fost profesorii de nivel primar si secundar si a avut ca obiective:
-sa-i determine pe profesori sa reflecteze asupra propriilor tehnici de predare;
-sa dezvolte o mai buna intelegere a procesului de invatare si dezvoltarea unor abilitati bazate pe cunostinte anteroare, folosind  o serie de metode practice;
-sa introduca metodologii si tehnici de predare noi folosind materiale si metode experientiale;
-sa-i ajute pe profesori in a-si dezvolta abilitatile de predare folosind o varietate de tehnici si metode;
-sa atraga atentia asupra potentialului oferit de instrumentele TIC in domeniul educational;
-sa promoveze schimbul de bune practici  si cunostinte intr-un context multi-cultural;
- sa dezvolte abilitatile de comunicare in limba engleza;
-sa experimenteze mostenirea culturala a insulei Malta.
Toate aceste obiective au fost atinse pe parcursul a 42 de ore de curs,  abordand teme precum : Ce-i motiveaza pe elevii de azi?; Stiluri de invatare si inteligentele multiple; Chimia cuvintelor; Cantecele si potentialul lor pedagogic; Cuisenaire rods(riglete de lemn) si potentialul lor de invatare; Predarea englezei prin intermediul proiectelor; Utilizarea povestilor in clasa; Utilizarea calculatorului si exploatarea internetului; Engleza colocviala si idiomurile; Folosirea tablei interactive;Drama, role-play, you tube, humour, etc.
Temele au fost prezentate intr-un mod interactiv, participantii fiind incurajati sa reflecteze asupra activitatilor si  sa discute adaptari ale acestora la contextul propriu de invatare, incurajandu-se permanent schimbul de opinii si exemple din experienta fiecaruia. Conţinutul, metodele şi instrumentele de lucru, organizarea excelentă au facut acest curs extrem de atractiv, unul în care tot timpul ai câte ceva de învăţat. Cu totii, profesori din Polonia(8), Romania(1), Cehia(1), Turcia(1), Belgia(1) am ajuns la aceeasi concluzie: aceasta activitate de formare a contribuit la perfectionarea metodelor noastre de predare, de utilizare a internetului intr-un mod cat mai util si a unor metode de lucru interactive si integrative, bazate pe o analiza atenta a personalitatii elevilor si a nevoilor lor de invatare. Elevii mei vor beneficia din aceasta experienta atat prin faptul ca eu mi-am insusit foarte multe metode noi de predare a limbii engleza (jocuri, idei de munca in echipa, activitati de tip drama si story telling, activitati de tip TPR, cantece,), cat si prin faptul ca am invatat foarte multe lucruri noi despre cultura acestei tari si am exersat mult limba engleza(engleza fiind singurul mijloc de comunicare).
Pe langa experienta de invatare, este de mentionat si cea culturala, Malta fiind un loc incarcat de istorie, fiecare cucerire lasandu-si amprenta asupra locului. Vestigii si influente romane, arabe, franceze si engleze te intampina la tot pasul, facand din aceasta insula o capodopera arhitecturala.Mi-aş dori ca toţi colegii mei să participe la astfel de stagii de formare, pentru că vor trăi momente de neuitat, vor întâlni oameni minunaţi, vor vedea locuri extraordinare şi, nu în ultimul rând, vor simţi importanţa pe care o are meseria de dascăl(in cazul in are vremurile ne-au facut sa uitam asta).
La finalul cursului am primit un certificat de participare.

Conţinutul prezentării reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului iar ANPCDEFP şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care acest material va fi folosit.
                                            

                            

Back to content | Back to main menu