Proiecte Erasmus+ - Școala Gimnazială ”Sfântul Nicolae” Târgu-Jiu

”Sfântul Nicolae”
Școala Gimnazială
Str. 11 Iunie, nr. 56, loc. Târgu-Jiu, jud. Gorj, cod poștal 210112, tel/fax: 0253213717,  e-mail : secretariat.sfnicolae@scoalasfnicolae.ro; scoala_sf.nicolae@yahoo.com
Târgu-Jiu
Du-te la conținut

Cu bucurie și mândrie, anunțăm că Școala Gimnazială Sfântul Nicolae a obținut acreditarea Erasmus pentru perioada 2021-2026 (Contract nr. 2021-1-RO01-KA120-SCH-000045723) Această reușită consolidează angajamentul nostru în promovarea excelenței în educație și schimbul cultural. Prin intermediul programului Erasmus+, elevii noștri și cadrele didactice vor beneficia de oportunități de învățare interculturală, dezvoltându-și competențele sociale și academice. Această recunoaștere reflectă eforturile continue ale echipei noastre educaționale, consolidând statutul nostru ca instituție dedicată diversității și calității în educație. Suntem entuziasmați să contribuim la creșterea nivelului educațional prin colaborări internaționale pe termen lung!
În primul an de Acreditare Erasmus+, contract nr. 2022-1-RO01-KA121-SCH-000064975, an școlar 2022-2023,  am focalizat eforturile asupra consolidării competențelor digitale ale elevilor și cadrelor didactice la Școala Gimnazială Sfântul Nicolae. Prin proiecte inovatoare, am implementat platforme interactive și cursuri online, oferind o experiență educațională digitală avansată. Elevii au avut acces la resurse digitale de învățare, iar profesorii au participat la traininguri specializate pentru a-și îmbunătăți abilitățile tehnologice. Acreditarea Erasmus+ a devenit un catalizator pentru transformarea școlii noastre într-un mediu modern și dinamic, pregătind elevii și cadrele didactice pentru provocările secolului XXI.
În cel de-al doilea an de acreditare Erasmus+, contract nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000140630, an școlar 2023-2024, ne-am concentrat asupra implementării tehnicilor inovative de predare-învățare la Școala Gimnazială Sfântul Nicolae. Urmărim introducerea metodelor interactive și inovative de predare , precum Outdoor Learning și Flipped Education, pentru a stimula creativitatea și angajamentul elevilor. Cadrele didactice vor beneficia de programe de formare continuă, îmbogățindu-și setul de competențe pedagogice. Acest al doilea an Erasmus+ va consolidat reputația școlii noastre ca un centru de excelență în aplicarea metodelor inovative, pregătind elevii pentru o învățare adaptativă și relevantă pentru societatea modernă.
Vizită pregătitoare  în cadrul proiectului Erasmus+ KA1 nr. 2022-1-RO01-KA121-SCH-000064975
Marți, 10 ianuarie 2023, Școala Gimnazială ,,Sfântul Nicolae" a fost gazda partenerilor de la Institutul Francisc Ferrer i Guardia din Sant Juan Despi, Barcelona, Spania. Prof. Andreu Morraja și prof. Judith  Fusté  au vizitat instituția.  Cei doi profesori alături de familiile gazdă, echipa de proiect și conducerea școlii au stabilit toate detaliile mobilităților din Barcelona și Târgu Jiu.
 Ne-am bucurat să îi avem printre noi!
Școala noastră este coordonatorul proiectului SKILLS TO CATCH THE FUTURE, Parteneriat de cooperare, Acțiunea cheie 2
2022-1-RO01-KA220-SCH-000088281, proiect ce se va desfășura în perioada 01/12/2022 - 30/11/2024, având parteneri din Turcia, Grecia, Spania și Italia.
Proiectul cuprinde activități de formare pentru cadre didactice și elevi, precum și schimburi de bună practică și va avea ca produs intelectual o bibliotecă digitală care cuprinde cel puțin 20 de jocuri/aplicații digitale și 64 de activități computaționale.
Prima mobilitate, primele rezultate
In perioada 13-17 februarie 2023 Open Up, Greek Scientific Association of Innovation a organizat cursuri introductive de gândire computațională la Universitatea din Thessalia. Acolo, cursanții, elevi și profesori, au intrat în contact cu cele 4 principii de bază ale gândirii computaționale. Aceste elemente au fost analizate în detaliu, iar cursanților le-au fost prezentate exemple practice bazate pe aceste principii. Open Up a oferit, de asemenea, cursuri în limbajul de programare Scratch pentru a face legătura între gândirea computațională și programare.
A doua mobilitate, noi rezultate
Mobilitatea cu tema Back into future, s-a desfășurat în perioada 04-10.05 în Italia, fiind găzduită de Istituto Comprensivo Libero Andreotti. Participanții au experimentat o incursiune fascinantă în trecut pentru a înțelege mai bine viitorul digital. Această inițiativă a avut scopul de a conecta trecutul cu prezentul și de a explora modul în care gândirea computațională poate transforma și modela lumea noastră în viitor. Participanții au fost împărțiți în echipe mixte, formate din profesori și elevi, pentru a participa la activități și proiecte practice bazate pe gândirea computatională.
A treia mobilitate: Skills for Future
Mobilitatea a fost găzduită de școala noastră, în luna 16-20 octombrie 2023 . Tematica activităților comune a fost dezvoltarea creativității prin activități computaționale. Prin gândire algoritmică am descoperit simbolurile și modelele folosite în arta tradițională și cultă, ale operelor brâncușiene. Am exersat puncte de coasere din camășile tradiționale românești și ritmuri gorjenești, am programat roboți pentru a reface călătoria partenerilor noștri spre România.
A patra mobilitate - prezentare PPT
Mobilitatea din Spania, desfășurată în perioada 4-8 martie 2024, a combinat dezvoltarea abilitaților computationale cu dezvoltarea tematicii legate de protejarea mediului.

Luni, 4 martie 2024
Într-o inițiativă remarcabilă în cadrul proiectului Skills to Catch the Future, elevi din Târgu Jiu, România; Pescia, Italia; și Mula, Spania, s-au unit recent pentru un eveniment de curățenie a plajei din Mar Menor, Cartagena, Spania, ilustrând o îmbinare lăudabilă între responsabilitatea ambientală și gândirea computațională. Organizați în echipe, elevii au integrat fără efort principii precum abstractizarea, decompoziția, recunoașterea modelelor și gândirea algoritmică în eforturile lor de curățenie. Învățămintele dobândite din această combinație unică de gândire computațională și acțiune ecologică sunt așteptate să le modeleze perspectivele elevilor. Mar Menor, Cartagena, stă acum ca un exemplu strălucitor al potențialului educației de a cultiva o generație de cetățeni globali informați, implicați și responsabili. Fuziunea gândirii computaționale și a curățeniei de coastă a semănat semințele unei schimbări pozitive, deschizând calea către un viitor mai sustenabil și armonios
 
Marți, 5 martie 2024
Activitatea s-a concentrat pe dezvoltarea unor jocuri Scratch. Scopul a fost în special de a dezvolta un joc de curse în doi jucători adaptat pentru elevii cu vârste cuprinse între 12 și 14 ani, cu accentul principal pe integrarea celor patru principii ale gândirii computaționale. Jocul rezultat a oferit o experiență dinamică de curse în care jucătorii concurau pentru a completa cinci runde. Caracteristici cheie au inclus un mod de joc pentru doi jucători, opțiuni de personalizare a mașinilor și o pistă de curse în evoluție dinamică. Pe parcursul procesului de dezvoltare, cele patru principii ale gândirii computaționale - Decompoziția, Recunoașterea Modelului, Abstractizarea și Gândirea Algoritmică - au jucat un rol crucial. Dincolo de valoarea sa de divertisment, activitatea a servit ca instrument educațional valoros, oferind experiență practică în codare și cultivând abilități de rezolvare a problemelor și de colaborare între elevi.
 
Miercuri, 6 martie 2024
Activitatea s-a axat pe dezvoltarea jocurilor Scratch. Scopul a fost crearea unui joc de curse pentru doi jucători destinat elevilor cu vârste între 12 și 14 ani, cu accentul pe integrarea celor patru principii ale gândirii computaționale. Jocul rezultat a furnizat o experiență dinamică de curse în care jucătorii concurau pentru a finaliza cinci runde. Aspectele cheie au inclus un modul de joc pentru doi jucători, opțiuni de personalizare a mașinilor și o pistă de curse în continuă evoluție.
 
 
Joi, 7 martie 2024
Elevii au explorat Granada cu o perspectivă bazată pe gândirea computațională, adâncindu-se în detaliile poluării. Accentul s-a pus pe identificarea cauzelor prin aplicarea principiilor gândirii computaționale pentru a analiza situația și a propune soluții eficiente. Echipați cu camere foto, elevii au capturat esența Granadei prin fotografii, cu un accent special pe monumentele istorice. Aceste imagini au servit ulterior ca fundal pentru Chroma Keying, oferind o modalitate vizual captivantă de a prezenta soluțiile propuse. Principiile gândirii computaționale i-au ghidat pe elevi pe măsură ce au navigat prin oraș, descompunând complexitatea poluării în componente gestionabile pentru analiza ulterioară. Scopul nu a fost doar de a recunoaște provocările, ci și de a elabora soluții inovatoare, punând accentul pe rezolvarea problemelor, analiza datelor și abstractizare.
 
Vineri, 8 martie 2024
Activitatea a combinat cu succes principiile gândirii computaționale cu experiențele practice în software-ul CAD și imprimarea 3D. Elevii au dobândit competențe digitale fundamentale, stăpânind designul CAD și perfecționând abilitățile de rezolvare a problemelor prin intermediul gândirii computaționale. Participând în proiecte colaborative și ateliere practice, participanții nu doar au asistat la realizarea designurilor lor prin imprimarea 3D, ci și au îmbogățit creativitatea, spiritul de echipă și abilitățile de comunicare. Evenimentul a lăsat o amprentă durabilă atât asupra elevilor, cât și asupra comunității locale, declanșând un interes sporit pentru disciplinele STEM și inițiind discuții cu privire la integrarea educației axate pe tehnologie în curriculumul mai larg. Succesul acestei inițiative subliniază capacitatea sa de a dota tinerii cu competențe digitale esențiale și de a stimula inovația viitoare.
Contact
Str. 11 Iunie, nr. 56, loc. Târgu-Jiu, jud. Gorj,
cod poștal 210112,
tel/fax: 0253213717,
e-mail: secretariat.sfnicolae@scoalasfnicolae.ro;
scoala_sf.nicolae@yahoo.com
Știri școlare, pe scurt...
În secțiunea utile am postat anunțul referitor la acordarea burselor școlare



Pagina noastră
Înapoi la cuprins